tirsdag 3. november 2009

Svineinfluensavaksine!

Nå er jeg på vei til Solgården legesenter for å vaksinere meg mot Svinepesten! Har egentlig ikke såå veldig lyst å ta den, men alle rundt meg vil at jeg skal ta den. Så da tar jeg den. Det kan vær veldig farlig for meg om jeg blir smittet - ja, død kan faktisk vær værste utfall! Så da er det vel greit å vær på den sikre siden. Las på tekst tv i dag at 300.000 nordmenn har tatt den og det er kun meldt inn 8 tilfeller med milde bivirkninger. Så jeg tror den er relativ trygg jeg. Antistoffene som jeg får i kroppen vil lille gullet få i seg når h*n blir født :)

I dag er det forresten bare 3 dager til cupfinlehelg og 15 dager til ultralyd! *Glede* :)

2 kommentarer:

Yvonne Elida sa...

What?? 8 som fikk MILDE bivirkninge?? Det kan ikkje stemme, alle her ute he no blitt sjuke.. ej va jo sjuk i ei heil veke! :S Veldig individuelt korsen man reagera, men så og sei alle får ei eller anna bivirkning, garantert.

Men myyykje bedre å ver sjuk nåkre daga enn å risikere å få skikkelig svineinfluensa såklart!.. for då blir det farlig.. fortsatt ingen som he dødd av vaksina i norge vertfall.. bere i sverige.. menne.. jah, svenska, nok sagt xD

Mitt herlig liv på Kolbotn :) sa...

Stende so. Bivirkninge som kvalm, sløv, trøtt, uggen å sånn e vanlige bivirkninge. Va meir snakk om kløe, pustevansker, utslett :) Tok sprøyta for 4 tima siden, he ikkje kjent nåkke som helst ubehag. :)