mandag 9. november 2009

Tidenes helg!

Først vil jeg bare si; GRATULERER AALESUNDS FK SOM NORGESMESTERE 2009!

Fredagen startet med fridag og legetime. I firetiden møtte jeg Marte og Martine. Vi spiste middag på friday`s og kikket litt på livet i Oslo. Martine dro hjem, mens jeg ble med Marte en tur på hotellrommet. Hun drakk litt mens jeg drakk vann. hehe, slik er det når man er gravid :) Etter en stund på hotellerommet på byporten stakk vi en tur opp til Ståle som bodde på perminalen. Der ble jeg til klokken var 2300, så dro jeg hjem.

Lørdagen møtte jeg Marte rundt kl ett. Vi dro opp til Spikersuppa for den "oransje time". Der var det show med Terje Sporshem, AaFK sanger, Kjetil Rekdal var innom osv. Var rundt 12.000 sunnmøringer der. Vannvittig stemning! Etter den "oransje time" dro vi å spiste litt mat, slappet av og kikket litt på Oslo City. Så møtte jeg Martine og ferden gikk til Rockefeller. Var der fra 20 - 23. Fikk sett AaFK spillerene, Kjetil Rekdal, The margarets, Ivar Morten Normark, diverse Ålesund artister. Terje Sporshem og Arill Riise ledet showet. Etterpå dro vi å møtte Marte og fikk oss noe mat. Martine dro hjem, så jeg og Marte tok turen innom diverse syyyke puber, men endte til slutt på friday`s. Etter hvert dro jeg hjem for å slappe av og sove til den store dagen..

Så kom dagen... 08.11.09 er en historisk dag for alle AaFK fans. Kampen, rammen rundt kampen, stemningen... Ubeskrivelig. Molde tok ledelsen 1-0, så fikk vi Fredrik Carlsen utvist, og da tenkte jeg at nå er det gjort... MEN nei, så feil kan jeg ta. AaFK spillerene kjempet og kjempet, løp og løp. Virket som de var mye mer bedre trent og mer interessert i å vinne enn Molde. I det 53 scorer Glenn Roberts. For en jubel og for en stemning det ble av det. Sang av hjertes hals, så har ikke stemme i dag. Men det får bare være! Det ble ekstraomganger.. Jeg og Marte var spente, hadde egentlig ikke nerver til dette.. Etter fem minutter scorer Molde nok engang.. Det var likefør det avgjorde kampen å satte inn 3-1 målet da Jose Mota kom alene med Lindegaard, men Jonathan Parr spurtet og fikk avverget det. Kanskje det skulle vært straffe, men dommeren blåste ikke. Så den saken er ute av verden. Molde spillerene fallt om som fluger etter hvert. Så det var veldig lite fair play. Det ble en massiv pipekonsert mot de. Men omsider kom jo de seg på bena... Usportlige Molde! Så ble Tor Hogne Aarøy byttet inn på for Diego Silva og Demar Phillips erstattet en god og sliten Trond Fredriksen. Litt nye og friske bein gjorde godt. 7 min før 2.omgang av ekstraomgangen var over scorer Aarøy. Trodde hjerte mitt og babyen sitt skulle stoppe! Helt ubeskrivelig glede. Så var det tid for tidens straffesparkkonkurranse i NM. Aldri før har det blitt straffesparkkonk... Så det var jo typisk at det skulle bli mest mulig spennende. Lindegaard reddet straffen fra Mota. Resten av straffen var så vidt jeg turte å se på.. Men alle de 4 andre på listen scorte.. Så var det AaFK og Amund Skiri som kunne avgjøre det. Hadde hjertet i halsen... STANG INN! For en jubel, for en følese og en for en glede. AaFK ble Norgesmester 2009. Mitt aller aller største øyeblikk noensinne. En helt ubekrivelig følelse.

AaFK i mitt <3

Ingen kommentarer: