fredag 24. april 2009

Middagstips :)

Holder på å lage grove innbakte pølser! Det er veldig godt. Litt mer spennende enn bare pølser med brød/lomper. Deigen står nå til heving:

Deig;
5 dl lukent vann
1/2 pk fersk gjær
2 sp olje
litt salt
7-8 dl grovt hvetemel/fint hvetemel/ fintgrovt mel

Fyll;
litt ketchup
Krossade tomater
Pizzakrydder
Litt ost

Pølser
Stekes på 225 grader i 10-15 min


Bland sammen alle ingrediensene.

Brukte litt forskjellig type hvetemel, grov, fin og halvgrov

Ingredisenser til fyll; Pizzakrydder, tomat på boks, ost og ketchup.
Siden det er en pølsemiddag, så trenger du; Grillpølser fra coop seff;)

Når deigen hever seg, kan må utnytte tiden med å trene med en 1.7 kg tung rockering, hjelper på magemusklene ;)

Der e det ferdige resulatet; Ja jeg ser at den ene til venstre ble litt VEL stor ;p Men men!

Nå venter jeg på samboeren, mens pølsene er i ovnen :)

4 kommentarer:

Yvonne Elida sa...

Skikkli husmor du he blitt da Mari!! :D Må komme heim å lage pai til mej.. He fortsatt ikkje fått smakt den :O

Love<3

Mitt herlig liv på Kolbotn :) sa...

Hehe, jepp! Må nesten ver litt husmor ;D Høhø! Oss fær møtes en kveld når ej kjeme no neste veke, så kan ej lage enten hjemmelaget kyllingburgere med salat eller pai med purre og bacon f.eks :)

<3<3

Isabell sa...

Den e ej klar for!! <3

Mitt herlig liv på Kolbotn :) sa...

Ej e klar ;) Men dinna gangen må oss få det til <3